Strona domowa Aktualno艣ci Certyfikacja ISO

Certyfikacja ISO

1
0
Certyfikacja ISO

System Zarz膮dzania Jako艣ci膮 to najcz臋艣ciej wdra偶any system na 艣wiecie. Do tej pory certyfikacj臋 ISO w tym obszarze przesz艂o ju偶 ponad milion organizacji. Dlaczego tak wiele firm i instytucji oraz organizacji non profit postanowi艂o wdro偶y膰 ISO 9001? Zobacz, na czym opiera si臋 ta norma i jakie korzy艣ci wynikaj膮 z dzia艂ania zgodnie z jej zasadami.

Czym jest ISO 9001?

ISO 9001 to mi臋dzynarodowa norma dotycz膮c膮 zarz膮dzania jako艣ci膮. Jej zasady mo偶na wprowadzi膰 w ka偶dej organizacji,聽 niezale偶nie od rodzaju dzia艂alno艣ci, bran偶y, wielko艣ci, czy lokalizacji. Podstaw膮 normy jest osiem zasad:

  • Orientacja na klienta
  • Przyw贸dztwo
  • Zaanga偶owanie ludzi
  • Podej艣cie procesowe
  • Systemowe podej艣cie do zarz膮dzania
  • Ci膮g艂e doskonalenie
  • Podejmowanie decyzji na podstawie fakt贸w
  • Wzajemnie relacje z dostawcami

Dlaczego warto wdro偶y膰 ISO 9001?

Certyfikacja ISO (http://www.bureauveritas.pl/home/about-us/our-business/certification/management-systems/quality) dotycz膮ca Systemu Zarz膮dzania Jako艣ci膮 to niepodwa偶alny dow贸d na to, 偶e firma dzia艂a zgodnie z norm膮 ISO 9001. Posiadanie tego certyfikatu to presti偶 dla firmy, a to przek艂ada si臋 na wzrost zaufania klient贸w oraz kontrahent贸w. Podnoszenie poziomu jako艣ci聽 przynosi pozytywne zmiany w zakresie organizacyjnym, poniewa偶 system d膮偶y do optymalizacji dzia艂a艅 oraz ich efekt贸w. Wprowadzenie normy ISO 9001 daje te偶 korzy艣ci dotycz膮ce wynik贸w finansowych, poniewa偶 przez zwi臋kszenie efektywno艣ci – te same nak艂ady czasowe i pieni臋偶ne przynosz膮 lepsze rezultaty.聽 Ponadto efektem wdro偶enia Systemu Zarz膮dzania Jako艣ci膮 jest minimalizowanie koszt贸w dzia艂ania oraz d膮偶enie do wzrostu przychod贸w. Nie da si臋 te偶 ukry膰, 偶e dzi臋ki wdro偶eniu tego systemu zwi臋ksza si臋 przejrzysto艣膰 organizacji i zarz膮dzanie t膮 staje si臋 艂atwiejsze. Norma ta poprzez okre艣lenie odpowiednich procedur upraszcza dzia艂anie i obni偶a ilo艣膰 nieprawid艂owo艣ci. Podsumowuj膮c: wdro偶enie normy przyspiesza rozw贸j organizacji poprzez regularne audyty, wdra偶anie dzia艂a艅 koryguj膮cych oraz doskonalenie dotychczasowych proces贸w.

Poka偶 wi臋cej artyku艂贸w
Poka偶 wi臋cej artyku艂贸w z  Aktualno艣ci

Jeden komentarz

  1. ader

    28 lutego 2018 w 14:53

    Mo偶na przemy艣le膰 temat 馃榾 mo偶e faktycznie prowadzenie firmy b臋dzie bardziej przejrzyste

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Zobacz tak偶e

Nie p艂acz, kiedy odjad臋…, czyli dlaczego warto monitorowa膰 poziom fluktuacji pracownik贸w?

Coraz wi臋cej przedsi臋biorstw zmaga si臋 z problemem braku r膮k do pracy. Nie …