Strona domowa Zdrowie i Uroda Co jeść by schudnąć, a czego unikać? Poradnik o zdrowiu i żywieniu

Co jeść by schudnąć, a czego unikać? Poradnik o zdrowiu i żywieniu

Możliwość komentowania Co jeść by schudnąć, a czego unikać? Poradnik o zdrowiu i żywieniu została wyłączona
0
Zdrowie żywienie

Smukła i zgrabna sylwetka jest marzeniem wielu osób, jedna osiągnięcie odpowiedniej wagi wcale nie jest takie proste, tym bardziej że na naszej drodze często staje wiele przeciwności w postaci jedzenia typu fast food czy innych deserów. Sezon letni także nie sprzyja odchudzaniu, bo w końcu trudno wyobrazić sobie dzień bez pysznych lodów oczywiście z polewą i różnymi posypkami. Tak naprawdę o każdej porze roku można wymyślić jakiś argument, dlaczego znowu przybyło nadprogramowych kilogramów, a ich nie ubyło. Ale wreszcie koniec z marnymi wymówkami, bo czas najwyższy wziąć się za siebie. W dzisiejszym poradniku przedstawimy Wam co jeść, a czego nie, aby schudnąć.

Warzywom mówimy stanowcze tak

Już w dzieciństwie wielu z nas miało jakąś awersje do warzyw i niestety w wieku dorosłym nadal ona występuje. A to w sumie dziwne, bo przecież odpowiednio przyrządzone warzywa są obłędne w smaku, ale bądźmy szczerzy nadal często odczuwamy wstręt na myśl o szpinaku, który był w nas wmuszany. Dlatego choć na samym początku może być to trudne, to znowu należy poznać smaki na nowo i gwarantujemy, że odkrywanie ich na nowo i to w odpowiedniej oprawie może być bardzo smaczne. Zatem koniecznie należy jeść sporą ilość warzyw i to codziennie. Warzywa są nie tylko zdrowe, ale i mało kaloryczne. Możemy je także przygotować na wiele różnych sposobów, choćby na patelni czy też na grillu z odrobiną smakowej oliwy z oliwek. Grillowany bakłażan smakuje nawet lepiej niż ociekająca tłuszczem karkówka.

Zdrowe żywienie

Jedzeniu śmieciowemu mówimy stanowcze nie

Cóż czasami ciężko odmówić sobie jedzenia śmieciowego, choć wiemy, że jest niezerowe to nadal to trudne. Ale poza tym, że jest maksymalnie niezdrowe, trzeba pamiętać, że dodatkowo jest bardzo kaloryczne i niestety przygotowane z najgorszej jakości produktów. Myślicie, że w wołowym hamburgerze jecie najlepszą wołowinę? Oczywiście, że nie, jecie tę drugiego gatunku, a więc spożywacie zmielone żyły czy inne paskudztwa. A jeszcze gorzej jest, gdy spożywacie produkty, w których jest mięso oddzielane mechanicznie. A więc wtedy jecie pazury, szpiki oraz inne „smakołyki”. Swoją drogą jedzenie śmieciowe wcale nie jest tanie. Zatem koniecznie z niego zrezygnujcie. A jeżeli przyjdzie Wam ochota na nuggetsy to przygotujcie je samodzielnie, na świeżej piersi z kurczaka, ale zamiast smażyć je w głębokim oleju, upieczcie je w piekarniku bez tłuszczu. Chipsy ziemniaczane także możecie zrobić samodzielnie, wszak wystarczy tylko pokroić ziemniaki bądź też bataty na plastry i przyprawić np. ziołami, a następnie upiec w piekarniku. Gwarantujemy, że smakują zdecydowanie lepiej niż te kupne.

Gotuj samodzielnie

Gotowanie dla wielu osób jest trudne, choć w sumie nie wiadomo dlaczego. Jednak gdy gotujemy samodzielnie mamy wpływ na wybór produktów, ale i sposób ich przyrządzenia. Jednak nie każdy chce nauczyć się gotować, ale nie każdy ma też czas. A więc jeżeli nie możecie samodzielnie robić jedzenia, to warto zdecydować się na catering do domu. Fit Kalorie to świetny wybór tym bardziej, że posiłki są pyszne, urozmaicone i przygotowane przez najlepszych specjalistów. Niezależnie czy jesteście weganami czy lubicie mięso, w ofercie na pewno znajdziecie coś dla siebie.

Zdrowe żywienie

Soki tak – trunki nie

Czas najwyższy także wspomnieć o piciu, a raczej konieczności odstawienia alkoholu. Tylko wtedy utrzymacie wagę, nawet lampka czerwonego wina jest bardzo kaloryczna, a dodatkowo alkohol spowalnia metabolizm, dlatego tez trudniej jest Wam schudnąć. Jeżeli jednak trudno Wam zrezygnować z wina, to postawcie na bezalkoholowe, jest także smaczne, ale i zdrowsze. Spróbowaliśmy i rzeczywiście możemy to potwierdzić. Natomiast pijcie dużo wody, ale niegazowanej. Codziennie należy też spożywać soki. Możecie je wyciskać albo kupować te tłoczone. Dobrym wyborem są też smoothie warzywno-owocowe, które zastąpi Wam nawet podwieczorek czy drugie śniadanie.

Zmiany nawyków żywieniowych na pewno pozytywnie wpłyną na Waszą wagę, ale i zdrowie. Choć to może wydawać się trudne, to warto też zrezygnować z cukru białego, ale nie na rzecz słodzików. Dobrą alternatywą może być stewia, bądź też odrobina miodu. Będzie równie pysznie, ale i zdrowo.

Pokaż więcej artykułów
Pokaż więcej artykułów z  Zdrowie i Uroda
Komentowanie zamkniete

Zobacz także

Trądzik u dorosłej kobiety – skąd się bierze i jak sobie z nim radzić?

Lata młodości i trądzik to naturalne skojarzenia w kontekście skóry. Dlaczego więc ten pro…