Strona domowa Bez kategorii Co musisz wiedzie─ç o wsparciu sprzeda┼╝y?

Co musisz wiedzie─ç o wsparciu sprzeda┼╝y?

2
0
Co musisz wiedzie─ç o wsparciu sprzeda┼╝y?

R├│┼╝norodne sposoby zwi─Ökszenia sprzeda┼╝y to temat, kt├│ry sp─Ödza sen z powiek niejednemu przedsi─Öbiorcy. W czasach zaci─Ötej konkurencji i niesko┼äczonych mo┼╝liwo┼Ťci pozyskanie klienta czy kontrahenta, i co najwa┼╝niejsze, zatrzymanie go przy sobie na d┼éu┼╝ej, to nie lada sztuka. Sam atrakcyjny asortyment czy oryginalny wachlarz us┼éug nie wystarcz─ů ÔÇô by odnie┼Ť─ç sukces, trzeba si─Ö dzi┼Ť ucieka─ç do r├│┼╝nych metod wsparcia sprzeda┼╝y. Jakimi cechami powinno si─Ö ono charakteryzowa─ç i na jakie sposoby przejawia─ç?

Wsparcie sprzeda┼╝y jako system

By dzia┼éania w zakresie wsparcia sprzeda┼╝y mog┼éy przynie┼Ť─ç oczekiwane, d┼éugofalowe rezultaty, powinny mie─ç charakter kompleksowy i by─ç uj─Öte w pewien sp├│jny system. Istniej─ů oczywi┼Ťcie sezonowe, jednorazowe rozwi─ůzania dora┼║ne, kt├│re maj─ů za zadanie zwi─Ökszy─ç sprzeda┼╝, np. w okresie ┼Ťwi─ůtecznym, takie jak loterie czy konkursy konsumenckie. To ciekawe urozmaicenie dzia┼éa┼ä prokonsumenckich i marketingowych marki ÔÇô zak┼éadaj─ůc, ┼╝e uczestnikom takiej zabawy zaproponujemy atrakcyjne nagrody, dostosowane do ich potrzeb. Je┼Ťli jednak zale┼╝y nam na trwa┼éym budowaniu i utrwalaniu lojalno┼Ťci klient├│w, nie mo┼╝emy ogranicza─ç si─Ö do okazjonalnych akcji wspieraj─ůcych sprzeda┼╝. Potrzebne jest rozwi─ůzanie systemowe, d┼éugotrwa┼ée i uniwersalne.

Programy lojalno┼Ťciowe

Najlepsz─ů dost─Öpn─ů dzi┼Ť opcj─ů, je┼Ťli chodzi o systemy wsparcia sprzeda┼╝y, wydaj─ů si─Ö programy lojalno┼Ťciowe. Ju┼╝ z za┼éo┼╝enia s─ů one swego rodzaju procesem, kt├│ry ma za zadanie budowa─ç przywi─ůzanie do marki i indywidualn─ů relacj─Ö z klientem. Prawid┼éowo opracowany, wdro┼╝ony i obs┼éugiwany program lojalno┼Ťciowy mo┼╝e przynie┼Ť─ç naprawd─Ö doskona┼ée rezultaty ÔÇô nie tylko je┼Ťli chodzi o sam─ů sprzeda┼╝, ale tak┼╝e i o wizerunek firmy (dowiedz si─Ö wi─Öcej klikaj─ůc tutaj: http://sodexolojalnosc.pl/baza-wiedzy/czym-jest-wsparcie-sprzedazy-i-jak-ja-realizowac/) . Stanie si─Ö tak jednak pod warunkiem, ┼╝e po┼Ťwi─Öcimy jego dopracowaniu sporo czasu, najlepiej we wsp├│┼épracy z ekspertami, dla kt├│rych nie jest to nowy temat. Warto zdecydowa─ç si─Ö tu na mechanizmy i rozwi─ůzania wypracowane przez Sodexo. Eksperci tej firmy s─ů w stanie opracowa─ç, wdro┼╝y─ç i obs┼éu┼╝y─ç program lojalno┼Ťciowy skierowany do konsument├│w w dos┼éownie ka┼╝dej bran┼╝y.

Inne sposoby wsparcia sprzeda┼╝y

Warto wiedzie─ç, ┼╝e atrakcyjny program lojalno┼Ťciowy czy sezonowe loterie i konkursy to nie jedyne mo┼╝liwo┼Ťci skutecznego wsparcia sprzeda┼╝y. Nie trzeba wyja┼Ťnia─ç, ┼╝e zar├│wno w handlu, jak i w us┼éugach spraw─ů absolutnie kluczow─ů jest odpowiedni wizerunek i emocje, jakie marka wzbudza w┼Ťr├│d swoich konsument├│w. Do jakich sposob├│w najcz─Ö┼Ťciej uciekaj─ů si─Ö w tym temacie przedsi─Öbiorcy? Wymieni─ç mo┼╝na cho─çby:

  • akcje promocyjne w sklepach i przestrzeni miejskiej, np. degustacje czy dystrybucja darmowych pr├│bek produktu;
  • promocje i rabaty lub tematyczne gad┼╝ety dodawane do okre┼Ťlonych zakup├│w;
  • d┼éu┼╝sza gwarancja lub dodatkowe ubezpieczenie sprzedawanego produktu.

Tego typu metody okazuj─ů si─Ö szczeg├│lnie przydatne wtedy, kiedy wprowadzasz na rynek nowy, atrakcyjny produkt i chcesz przyci─ůgn─ů─ç do niego uwag─Ö konsument├│w. S─ů te┼╝ skutecznym sposobem o┼╝ywienia wizerunku firmy.

Licz─ů si─Ö wi─Özi

Niezale┼╝nie jednak od tego, jakie sposoby wsparcia sprzeda┼╝y uznasz za najskuteczniejsze w Twoim przypadku, musisz zdawa─ç sobie spraw─Ö z ich celowo┼Ťci. Co tak naprawd─Ö chcemy osi─ůgn─ů─ç, si─Ögaj─ůc po systemy wsparcia sprzeda┼╝y? Niekt├│rzy wy┼Ťmiej─ů to pytanie, stwierdzaj─ůc, ┼╝e odpowied┼║ sama si─Ö w nim zawiera ÔÇô przecie┼╝ chodzi o wsparcie sprzeda┼╝y! Jest w tym du┼╝o racji ÔÇô ale bior─ůc pod uwag─Ö sytuacj─Ö rynkow─ů i rosn─ůc─ů konkurencj─Ö, nie spos├│b oprze─ç si─Ö wra┼╝eniu, ┼╝e jeszcze bardziej liczy si─Ö co innego. A mianowicie ÔÇô przywi─ůzanie i lojalno┼Ť─ç klienta wobec marki. Wa┼╝ne jest bowiem nie tylko to, by zach─Öci─ç konsument├│w do skorzystania z naszej oferty. Kluczem do sukcesu okazuje si─Ö przekonanie ich, ┼╝e warto do nas wraca─ç i warto nas poleca─ç innym.

Powodzenia!

Pokaż więcej artykułów
Poka┼╝ wi─Öcej artyku┼é├│w z  Bez kategorii

2 komentarze

  1. idek

    8 maja 2017 w 12:00

    kilka cennych wskaz├│wek ­čÖé

    Odpowiedz

  2. robert

    8 maja 2017 w 12:00

    Fajny materia┼é ­čśÇ

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw├│j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt├│rych wype┼énienie jest wymagane, s─ů oznaczone symbolem *

Zobacz tak┼╝e

Drzwi przesuwne – jak wybra─ç w┼éa┼Ťciwe i je zamontowa─ç?

Drzwi przesuwne od pewnego czasu ciesz─ů si─Ö ogromn─ů popularno┼Ťci─ů. Doskonale zast─ůpi─ů…