Co musisz wiedzieć o wsparciu sprzedaży?

Co musisz wiedzieć o wsparciu sprzedaży?

Różnorodne sposoby zwiększenia sprzedaży to temat, który spędza sen z powiek niejednemu przedsiębiorcy. W czasach zaciętej konkurencji i nieskończonych możliwości pozyskanie klienta czy kontrahenta, i co najważniejsze, zatrzymanie go przy sobie na dłużej, to nie lada sztuka. Sam atrakcyjny asortyment czy oryginalny wachlarz usług nie wystarczą – by odnieść sukces, trzeba się dziś uciekać do różnych metod wsparcia sprzedaży. Jakimi cechami powinno się ono charakteryzować i na jakie sposoby przejawiać?

Wsparcie sprzedaży jako system

By działania w zakresie wsparcia sprzedaży mogły przynieść oczekiwane, długofalowe rezultaty, powinny mieć charakter kompleksowy i być ujęte w pewien spójny system. Istnieją oczywiście sezonowe, jednorazowe rozwiązania doraźne, które mają za zadanie zwiększyć sprzedaż, np. w okresie świątecznym, takie jak loterie czy konkursy konsumenckie. To ciekawe urozmaicenie działań prokonsumenckich i marketingowych marki – zakładając, że uczestnikom takiej zabawy zaproponujemy atrakcyjne nagrody, dostosowane do ich potrzeb. Jeśli jednak zależy nam na trwałym budowaniu i utrwalaniu lojalności klientów, nie możemy ograniczać się do okazjonalnych akcji wspierających sprzedaż. Potrzebne jest rozwiązanie systemowe, długotrwałe i uniwersalne.

Programy lojalnościowe

Najlepszą dostępną dziś opcją, jeśli chodzi o systemy wsparcia sprzedaży, wydają się programy lojalnościowe. Już z założenia są one swego rodzaju procesem, który ma za zadanie budować przywiązanie do marki i indywidualną relację z klientem. Prawidłowo opracowany, wdrożony i obsługiwany program lojalnościowy może przynieść naprawdę doskonałe rezultaty – nie tylko jeśli chodzi o samą sprzedaż, ale także i o wizerunek firmy (dowiedz się więcej klikając tutaj: http://sodexolojalnosc.pl/baza-wiedzy/czym-jest-wsparcie-sprzedazy-i-jak-ja-realizowac/) . Stanie się tak jednak pod warunkiem, że poświęcimy jego dopracowaniu sporo czasu, najlepiej we współpracy z ekspertami, dla których nie jest to nowy temat. Warto zdecydować się tu na mechanizmy i rozwiązania wypracowane przez Sodexo. Eksperci tej firmy są w stanie opracować, wdrożyć i obsłużyć program lojalnościowy skierowany do konsumentów w dosłownie każdej branży.

Inne sposoby wsparcia sprzedaży

Warto wiedzieć, że atrakcyjny program lojalnościowy czy sezonowe loterie i konkursy to nie jedyne możliwości skutecznego wsparcia sprzedaży. Nie trzeba wyjaśniać, że zarówno w handlu, jak i w usługach sprawą absolutnie kluczową jest odpowiedni wizerunek i emocje, jakie marka wzbudza wśród swoich konsumentów. Do jakich sposobów najczęściej uciekają się w tym temacie przedsiębiorcy? Wymienić można choćby:

  • akcje promocyjne w sklepach i przestrzeni miejskiej, np. degustacje czy dystrybucja darmowych próbek produktu;
  • promocje i rabaty lub tematyczne gadżety dodawane do określonych zakupów;
  • dłuższa gwarancja lub dodatkowe ubezpieczenie sprzedawanego produktu.

Tego typu metody okazują się szczególnie przydatne wtedy, kiedy wprowadzasz na rynek nowy, atrakcyjny produkt i chcesz przyciągnąć do niego uwagę konsumentów. Są też skutecznym sposobem ożywienia wizerunku firmy.

Liczą się więzi

Niezależnie jednak od tego, jakie sposoby wsparcia sprzedaży uznasz za najskuteczniejsze w Twoim przypadku, musisz zdawać sobie sprawę z ich celowości. Co tak naprawdę chcemy osiągnąć, sięgając po systemy wsparcia sprzedaży? Niektórzy wyśmieją to pytanie, stwierdzając, że odpowiedź sama się w nim zawiera – przecież chodzi o wsparcie sprzedaży! Jest w tym dużo racji – ale biorąc pod uwagę sytuację rynkową i rosnącą konkurencję, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że jeszcze bardziej liczy się co innego. A mianowicie – przywiązanie i lojalność klienta wobec marki. Ważne jest bowiem nie tylko to, by zachęcić konsumentów do skorzystania z naszej oferty. Kluczem do sukcesu okazuje się przekonanie ich, że warto do nas wracać i warto nas polecać innym.

Powodzenia!