Strona domowa Motoryzacja Elektronicznie sprawny: nowy Opel Astra uzyska┼é doskona┼ée wyniki w Centrum EMC

Elektronicznie sprawny: nowy Opel Astra uzyska┼é doskona┼ée wyniki w Centrum EMC

Mo┼╝liwo┼Ť─ç komentowania Elektronicznie sprawny: nowy Opel Astra uzyska┼é doskona┼ée wyniki w Centrum EMC zosta┼éa wy┼é─ůczona
0
Elektronicznie sprawny: nowy Opel Astra uzyskał doskonałe wyniki w Centrum EMC

Test kompatybilno┼Ťci elektromagnetycznej: kompaktowy Opel przeszed┼é go bez najmniejszych zastrze┼╝e┼ä. Inteligentna ┼é─ůczno┼Ť─ç: wersja pi─Öciodrzwiowa i kombi z systemem Opel OnStar i nowymi systemami multimedialnymi IntelliLink.

Nowy Opel Astra w studiu nagra┼ä? Na pierwszy rzut oka tak to wygl─ůda. Najnowszy kompaktowy Opel znajduje si─Ö w o┼Ťwietlonym niebieskawym ┼Ťwiat┼éem pomieszczeniu ze ┼Ťcianami wy┼éo┼╝onymi panelami przypominaj─ůcymi tekturowe opakowania do jajek. Wok├│┼é wiele niezwykle nowoczesnego sprz─Ötu technicznego wycelowanego w samoch├│d. Pomieszczenie wygl─ůdaj─ůce jak wielkie studio, w kt├│rym nagrywa si─Ö najnowsze przeboje, to w rzeczywisto┼Ťci Centrum EMC firmy Opel w R├╝sselsheim. Skr├│t EMC oznacza kompatybilno┼Ť─ç elektromagnetyczn─ů. Ka┼╝dy model musi trafi─ç do tego specjalnie wyposa┼╝onego laboratorium jeszcze przed uruchomieniem produkcji seryjnej. In┼╝ynierowie skupieni wok├│┼é dyrektora ds. kompatybilno┼Ťci elektromagnetycznej, Martina Wagnera, sprawdzaj─ů, czy wszystkie systemy multimedialne wspomagaj─ůce kierowc─Ö oraz zapewniaj─ůce bezpiecze┼ästwo nie zak┼é├│caj─ů si─Ö wzajemnie.

W nowej Astrze takich system├│w jest mn├│stwo. Samoch├│d jest wyposa┼╝ony mi─Ödzy innymi w prze┼éomowe adaptacyjne matrycowe reflektory LED┬« IntelliLux , kt├│re umo┼╝liwiaj─ů ci─ůg┼ée u┼╝ywanie ┼Ťwiate┼é drogowych poza obszarem zabudowanym bez o┼Ťlepiania innych kierowc├│w, nowego osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar oraz nowe systemy multimedialne IntelliLink z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Nowa Astra ma wi─Öcej przydatnych funkcji opartych na uk┼éadach elektronicznych ni┼╝ dotychczasowe modele. ÔÇ×Chc─ůc zagwarantowa─ç, ┼╝e pomi─Ödzy poszczeg├│lnymi podzespo┼éami przez ca┼éy cykl eksploatacji pojazdu nie b─Ödzie dochodzi┼éo do interferencji, musieli┼Ťmy sprawdzi─ç Astr─Ö w Centrum EMC. Tu kompleksowo testujemy wszystkie funkcje przed rozpocz─Öciem seryjnej produkcjiÔÇŁ ÔÇö powiedzia┼é Martin Wagner.

Zgodnie z opini─ů niemieckiej jednostki akredytuj─ůcej, Centrum EMC w R├╝sselsheim spe┼énia wymagania normy ISO 17025 dotycz─ůce jako┼Ťci profesjonalnych laboratori├│w badawczych. To w┼éa┼Ťnie w tym o┼Ťrodku podczas prac nad modelem eksperci sprawdzaj─ů, czy poszczeg├│lne systemy elektroniczne nie zak┼é├│caj─ů si─Ö wzajemnie. Zapewnienie odporno┼Ťci wszystkich system├│w na interferencj─Ö wymaga odpowiedniego opracowania elektroniki pojazdu. Opr├│cz przemy┼Ťlanej konstrukcji samych obwod├│w wa┼╝ne s─ů tak┼╝e technologie ekranowania i filtrowania. W laboratorium EMC in┼╝ynierowie sprawdzaj─ů, czy w fazie prac nad nowym modelem oraz podczas jego produkcji uda┼éo si─Ö osi─ůgn─ů─ç zamierzone cele. ÔÇ×W zwi─ůzku z zastosowaniem takiego wyposa┼╝enia i rozwi─ůza┼ä, jak matrycowe reflektory LED┬« IntelliLux, asystent pasa ruchu i Opel OnStar, a tak┼╝e systemy IntelliLink wsp├│┼épracuj─ůce ze smartfonami, wymagania s─ů znacznie wy┼╝sze ni┼╝ 30 lat temuÔÇŁ ÔÇö wyja┼Ťnia Wagner. W├│wczas nale┼╝a┼éo jedynie wyeliminowa─ç typowe trzaski w g┼éo┼Ťnikach radia wywo┼éywane prac─ů alternatora i uk┼éadu zap┼éonowego. Dzi┼Ť coraz bardziej z┼éo┼╝one technologie i funkcje ┼é─ůczno┼Ťci wymusi┼éy popraw─Ö parametr├│w system├│w ekranowania.

Podstawowy warunek: perfekcyjnie ekranowane laboratorium testowe

Elementy przypominaj─ůce tekturowe foremki do jajek na ┼Ťcianach laboratorium odgrywaj─ů istotn─ů rol─Ö przy pomiarach. Blokuj─ů odbicia fal elektromagnetycznych w pomieszczeniu. ÔÇ×Fale zak┼é├│caj─ůce pomiar musz─ů zosta─ç poch┼éoni─Öte, aby┼Ťmy mogli uzyska─ç powtarzalne i rzetelne daneÔÇŁ ÔÇö t┼éumaczy Wagner. Dopiero wtedy mo┼╝na rozpocz─ů─ç w┼éa┼Ťciwe testy elektroniki. Podczas pr├│by odporno┼Ťci Astra jest poddawana dzia┼éaniu silnego pola elektromagnetycznego, a zesp├│┼é Centrum EMC w pomieszczeniu sterowni obserwuje reakcje systemu Opel OnStar i innych uk┼éad├│w. Kamery zamontowane we wn─Ötrzu pojazdu przesy┼éaj─ů obraz na monitory in┼╝ynier├│w kablami ┼Ťwiat┼éowodowymi. ÔÇ×Sprawdzamy, czy w czasie burzy elektromagnetycznej wszystkie wy┼Ťwietlacze i przyrz─ůdy wci─ů┼╝ dzia┼éaj─ů poprawnieÔÇŁ ÔÇö m├│wi Wagner.

Nie jest to jedyne kryterium w testach kompatybilno┼Ťci elektromagnetycznej pojazdu. Opr├│cz kontroli optycznej monitorowane s─ů wszystkie podzespo┼éy i urz─ůdzenia steruj─ůce samochodu po┼é─ůczone magistral─ů CAN. ÔÇ×Dzi─Öki specjalnemu oprogramowaniu wybrane sygna┼éy z sieci CAN s─ů widoczne na monitorzeÔÇŁ ÔÇö m├│wi Wagner i wyja┼Ťnia, jak dane zamieniane s─ů na obraz, wykresy i tabele. W ten spos├│b komunikacja w sieci CAN staje si─Ö widoczna dla in┼╝ynier├│w. Dopiero kiedy wszystkie dane potwierdz─ů perfekcyjn─ů, woln─ů od zak┼é├│ce┼ä prac─Ö pok┼éadowej elektroniki, in┼╝ynierowie wydaj─ů ostateczn─ů pozytywn─ů opini─Ö. ÔÇ×Nasz kr├│lik do┼Ťwiadczalny ÔÇö w tym przypadku nowa Astra ÔÇö przeszed┼é testy kompatybilno┼Ťci elektromagnetycznej i pod ka┼╝dym elektronicznym wzgl─Ödem jest gotowy na to, by trafi─ç do klient├│wÔÇŁ.

źródło: media.gm.com

Pokaż więcej artykułów
Poka┼╝ wi─Öcej artyku┼é├│w z  Motoryzacja
Komentowanie zamkniete

Zobacz tak┼╝e

Ponowny egzamin na prawo jazdy po alkoholu

Jazda po alkoholu wi─ů┼╝e si─Ö┬áz wieloma przykrymi konsekwencjami prawnymi. Jedn─ů z …