Strona domowa Zdrowie i Uroda Kiedy m├│wimy o oty┼éo┼Ťci?

Kiedy m├│wimy o oty┼éo┼Ťci?

0
0
Oty┼éo┼Ť─ç ÔÇô od jakiego BMI?

Ju┼╝ posiadanie nadwagi (BMI powy┼╝ej 25) powinno zwr├│ci─ç Twoj─ů uwag─Ö na styl ┼╝ycia, jaki prowadzisz. Niezdrowe od┼╝ywianie, ma┼éo ruchu i siedz─ůcy tryb ┼╝ycia, doprowadzi┼éy Ci─Ö do takiego stanu. Ju┼╝ teraz mo┼╝esz odczuwa─ç nieprzyjemne skutki nadwagi i mierzy─ç si─Ö z pocz─ůtkami chor├│b. A nawet je┼Ťli nie, to ci─Ö┼╝ko powiedzie─ç o Tobie, ┼╝e jeste┼Ť w dobrej formie. Szybko si─Ö m─Öczysz i nawet najmniejszy wysi┼éek ko┼äczy si─Ö zadyszk─ů oraz obfitym spoceniem. Uwa┼╝aj, bo je┼Ťli nie zareagujesz teraz, dojdziesz do oty┼éo┼Ťci, a ona ma ju┼╝ powa┼╝ne konsekwencje.

Oty┼éo┼Ť─ç ÔÇô od jakiego BMI?

W klasyfikacji wska┼║nika masy cia┼éa, kt├│rym jest BMI, oty┼éo┼Ť─ç pierwszego stopnia zaczyna si─Ö od wyniku r├│wnego 30. Co m├│wi nam ten wynik? Oznacza on zwi─Ökszone prawdopodobie┼ästwo nadci┼Ťnienia, cukrzycy, chor├│b serca, udaru m├│zgu, a nawet nowotwor├│w. Nie ma choroby, przy kt├│rej taka masa cia┼éa by┼éaby korzystna. Organizm oty┼éego cz┼éowieka jest zbyt zaj─Öty ÔÇ×gaszeniem po┼╝ar├│wÔÇŁ, takich jak wahaj─ůcy si─Ö cukier czy skacz─ůce ci┼Ťnienie, aby m├│c skutecznie walczy─ç z innymi wrogami. Przy BMI powy┼╝ej 35 m├│wimy o oty┼éo┼Ťci drugiego stopnia, a powy┼╝ej 40 ÔÇô o oty┼éo┼Ťci skrajnej.

Jak schudn─ů─ç przy wysokim BMI?

Przede wszystkim ÔÇô stopniowo. Nie daj si─Ö omami─ç dietom-cud, kt├│re obiecuj─ů 10 kg czy 20 kg mniej w miesi─ůc. Mo┼╝e i to jest mo┼╝liwe, ale stracisz g┼é├│wnie wod─Ö i mocno si─Ö os┼éabisz. Potrzebujesz nie tylko zrzuci─ç wag─Ö, ale r├│wnie┼╝ si─Ö wzmocni─ç. Paradoksalnie, mo┼╝esz by─ç niedo┼╝ywiona, maj─ůc nadwag─Ö czy b─Öd─ůc oty┼éa. Dlaczego? Dodatkowe kilogramy zwykle bior─ů si─Ö z nieodpowiedniego trybu ┼╝ycia i z┼éej diety. Przetworzone jedzenie niskiej jako┼Ťci, spo┼╝ywane w po┼Ťpiechu, podjadanie albo jedzenie za rzadko, powoduje chaos w Twoim organizmie. A on potrzebuje regularnych dostaw niezb─Ödnych sk┼éadnik├│w od┼╝ywczych ÔÇô minera┼é├│w i witamin. Magazynowana tkanka t┼éuszczowa to wy┼é─ůcznie wyraz obawy Twojego cia┼éa, ┼╝e zn├│w zapomnisz o ┼Ťniadaniu. A energii potrzebujesz ju┼╝ od rana.

Dieta na chudni─Öcie

Niezdrowe jedzenie pe┼éne jest t┼éuszcz├│w i cukr├│w, ale ma┼éo w nim mikrosk┼éadnik├│w, takich jak magnez czy witamina A. Za┼╝ywanie suplement├│w te┼╝ nie do ko┼äca rozwi─ůzuje problem, bo zwykle brane s─ů bez wi─Ökszej refleksji. Nie ma bada┼ä, kt├│re pozwoli┼éyby ustali─ç, czego dok┼éadnie potrzebujesz i w jakich ilo┼Ťciach. Tw├│j organizm wie to najlepiej. Je┼Ťli zaczniesz mu dostarcza─ç po┼╝ywienia, takiego jak owoce i warzywa, orzechy, pe┼énoziarniste w─Öglowodany, ryby, mi─Öso, nabia┼é, jaja, to Twoje cia┼éo we┼║mie sobie tyle, ile potrzebuje. W szczeg├│lno┼Ťci postaw na warzywa. Zwykle jemy je za ma┼éo, bo trzeba je przygotowa─ç ÔÇô obra─ç, pokroi─ç czy ugotowa─ç. O wiele ┼éatwiej jest si─Ögn─ů─ç po niezdrow─ů przek─ůsk─Ö czy zrobi─ç sobie kanapk─Ö.

Sztuczka dla odchudzaj─ůcych si─Ö

Chcesz zdrowiej si─Ö od┼╝ywia─ç i schudn─ů─ç? Zacznij ka┼╝dy posi┼éek od porcji warzyw. Jedna porcja to 80-100 gram├│w. Dopiero po zjedzeniu porcji przejd┼║ do reszty posi┼éku, na przyk┼éad owsianki czy serka wiejskiego. W ten spos├│b nie do┼Ť─ç, ┼╝e zjesz mniej, to jeszcze dostarczysz sobie zastrzyku witamin na dzie┼ä dobry.

Pokaż więcej artykułów
Poka┼╝ wi─Öcej artyku┼é├│w z  Zdrowie i Uroda

Dodaj komentarz

Tw├│j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt├│rych wype┼énienie jest wymagane, s─ů oznaczone symbolem *

Zobacz tak┼╝e

Ciekawostki o seksie

Wiele pyta┼ä i jeszcze wi─Öcej odpowiedzi. Ci─ůgle kto┼Ť ma jakie┼Ť pytania dotycz─ůce seks…