Strona domowa Zdrowie i Uroda Kiedy m贸wimy o oty艂o艣ci?

Kiedy m贸wimy o oty艂o艣ci?

0
0
Oty艂o艣膰 鈥 od jakiego BMI?

Ju偶 posiadanie nadwagi (BMI powy偶ej 25) powinno zwr贸ci膰 Twoj膮 uwag臋 na styl 偶ycia, jaki prowadzisz. Niezdrowe od偶ywianie, ma艂o ruchu i siedz膮cy tryb 偶ycia, doprowadzi艂y Ci臋 do takiego stanu. Ju偶 teraz mo偶esz odczuwa膰 nieprzyjemne skutki nadwagi i mierzy膰 si臋 z pocz膮tkami chor贸b. A nawet je艣li nie, to ci臋偶ko powiedzie膰 o Tobie, 偶e jeste艣 w dobrej formie. Szybko si臋 m臋czysz i nawet najmniejszy wysi艂ek ko艅czy si臋 zadyszk膮 oraz obfitym spoceniem. Uwa偶aj, bo je艣li nie zareagujesz teraz, dojdziesz do oty艂o艣ci, a ona ma ju偶 powa偶ne konsekwencje.

Oty艂o艣膰 鈥 od jakiego BMI?

W klasyfikacji wska藕nika masy cia艂a, kt贸rym jest BMI, oty艂o艣膰 pierwszego stopnia zaczyna si臋 od wyniku r贸wnego 30. Co m贸wi nam ten wynik? Oznacza on zwi臋kszone prawdopodobie艅stwo nadci艣nienia, cukrzycy, chor贸b serca, udaru m贸zgu, a nawet nowotwor贸w. Nie ma choroby, przy kt贸rej taka masa cia艂a by艂aby korzystna. Organizm oty艂ego cz艂owieka jest zbyt zaj臋ty 鈥瀏aszeniem po偶ar贸w鈥, takich jak wahaj膮cy si臋 cukier czy skacz膮ce ci艣nienie, aby m贸c skutecznie walczy膰 z innymi wrogami. Przy BMI powy偶ej 35 m贸wimy o oty艂o艣ci drugiego stopnia, a powy偶ej 40 鈥 o oty艂o艣ci skrajnej.

Jak schudn膮膰 przy wysokim BMI?

Przede wszystkim 鈥 stopniowo. Nie daj si臋 omami膰 dietom-cud, kt贸re obiecuj膮 10 kg czy 20 kg mniej w miesi膮c. Mo偶e i to jest mo偶liwe, ale stracisz g艂贸wnie wod臋 i mocno si臋 os艂abisz. Potrzebujesz nie tylko zrzuci膰 wag臋, ale r贸wnie偶 si臋 wzmocni膰. Paradoksalnie, mo偶esz by膰 niedo偶ywiona, maj膮c nadwag臋 czy b臋d膮c oty艂a. Dlaczego? Dodatkowe kilogramy zwykle bior膮 si臋 z nieodpowiedniego trybu 偶ycia i z艂ej diety. Przetworzone jedzenie niskiej jako艣ci, spo偶ywane w po艣piechu, podjadanie albo jedzenie za rzadko, powoduje chaos w Twoim organizmie. A on potrzebuje regularnych dostaw niezb臋dnych sk艂adnik贸w od偶ywczych 鈥 minera艂贸w i witamin. Magazynowana tkanka t艂uszczowa to wy艂膮cznie wyraz obawy Twojego cia艂a, 偶e zn贸w zapomnisz o 艣niadaniu. A energii potrzebujesz ju偶 od rana.

Dieta na chudni臋cie

Niezdrowe jedzenie pe艂ne jest t艂uszcz贸w i cukr贸w, ale ma艂o w nim mikrosk艂adnik贸w, takich jak magnez czy witamina A. Za偶ywanie suplement贸w te偶 nie do ko艅ca rozwi膮zuje problem, bo zwykle brane s膮 bez wi臋kszej refleksji. Nie ma bada艅, kt贸re pozwoli艂yby ustali膰, czego dok艂adnie potrzebujesz i w jakich ilo艣ciach. Tw贸j organizm wie to najlepiej. Je艣li zaczniesz mu dostarcza膰 po偶ywienia, takiego jak owoce i warzywa, orzechy, pe艂noziarniste w臋glowodany, ryby, mi臋so, nabia艂, jaja, to Twoje cia艂o we藕mie sobie tyle, ile potrzebuje. W szczeg贸lno艣ci postaw na warzywa. Zwykle jemy je za ma艂o, bo trzeba je przygotowa膰 鈥 obra膰, pokroi膰 czy ugotowa膰. O wiele 艂atwiej jest si臋gn膮膰 po niezdrow膮 przek膮sk臋 czy zrobi膰 sobie kanapk臋.

Sztuczka dla odchudzaj膮cych si臋

Chcesz zdrowiej si臋 od偶ywia膰 i schudn膮膰? Zacznij ka偶dy posi艂ek od porcji warzyw. Jedna porcja to 80-100 gram贸w. Dopiero po zjedzeniu porcji przejd藕 do reszty posi艂ku, na przyk艂ad owsianki czy serka wiejskiego. W ten spos贸b nie do艣膰, 偶e zjesz mniej, to jeszcze dostarczysz sobie zastrzyku witamin na dzie艅 dobry.

Poka偶 wi臋cej artyku艂贸w
Poka偶 wi臋cej artyku艂贸w z  Zdrowie i Uroda

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Zobacz tak偶e

Co zrobi膰 by schudn膮膰 efektywnie?

Doskona艂e rozwi膮zanie, na kt贸re gro zainteresowanych os贸b mog艂o w ostatnim czasi…