Strona domowa Dom i Wn臋trze Planowanie i aran偶acja wydajnych miejsc pracy

Planowanie i aran偶acja wydajnych miejsc pracy

1
0

Odpowiednie wyposa偶enie miejsca pracy w elementy takie jak meble czy o艣wietlenie ma istotny wp艂yw na produktywno艣膰 pracownik贸w.

Dobrze zaprojektowane miejsce pracy zwi臋ksza motywacj臋 pracownik贸w oraz og贸ln膮聽wydajno艣膰 zespo艂u. Wyb贸r odpowiednich mebli i wyposa偶enia wp艂ywa na produktywno艣膰聽pracownik贸w. (Knoll Workplace Study, 2012). Odpowiednie wyposa偶enie jest szczeg贸lnie聽istotne w miejscach gdzie pracownicy sp臋dzaj膮 czas w grupie, na przyk艂ad w sto艂贸wkach czy聽salach konferencyjnych. Zastosowanie ergonomicznych rozwi膮za艅 pozwala si臋 zrelaksowa膰 co聽pozytywnie wp艂ywa na efektywno艣膰 pracy.

Warto przestrzega膰 poni偶szych wskaz贸wek, projektuj膮c i聽aran偶uj膮c miejsce pracy w聽swojej聽firmie.

Odpowiednie meble

Wyposa偶enie pomieszcze艅 biurowych odpowiedniej jako艣ci meblami mo偶e pom贸c firmie聽zbudowa膰 stabilniejszy i聽bardziej profesjonalny wizerunek. Z聽kolei kupno ergonomicznych聽sto艂贸w i聽krzese艂 b臋dzie bardzo korzystne z聽punktu widzenia efektywno艣ci pracownik贸w. Do聽sal聽konferencyjnych i聽 biur mo偶na wstawi膰 wytrzyma艂e winylowe krzes艂a konferencyjne oraz聽pasuj膮cy do nich szklany st贸艂 konferencyjny. Kolejnym estetycznym dodatkiem s膮 drewniane聽panele dopasowane kolorem do szaf i聽艣cian.

Odpowiednie o艣wietlenie

Zgodnie z聽artyku艂em autorstwa konsultanta ds. wydajno艣ci w聽pracy i聽marketingu, Andrew聽Jensena, odpowiednie o艣wietlenie mo偶e inspirowa膰 pracownik贸w do tw贸rczego my艣lenia.聽艢wiat艂o dochodz膮ce z聽zewn膮trz pomaga utrzyma膰 wysok膮 motywacj臋 i聽ch臋膰 do pracy w艣r贸d聽pracownik贸w. Naturalne 艣wiat艂o warunkuje r贸wnie偶 dobre zdrowie (Andrew Jensen, 2016).聽Przedsi臋biorstwa powinny zatem uwzgl臋dni膰 konieczno艣膰 dost臋pu do 艣wiat艂a naturalnego,聽projektuj膮c w艂asne biuro lub wybieraj膮c pomieszczenia do najmu. Najprostszym sposobem jest聽wyb贸r pomieszcze艅 z du偶膮 ilo艣ci膮 okien. Je艣li nie ma takiej mo偶liwo艣ci, zawsze mo偶na rozwa偶y膰聽monta偶 symulator贸w 艣wiat艂a naturalnego.

Pomieszczenia socjalne

Odpr臋偶ony i聽wyciszony personel cz臋艣ciej ko艅czy projekty w聽terminie. Og贸lnie rzecz ujmuj膮c,聽posiadanie miejsca i聽czasu na relaks w聽pracy mo偶e mie膰 korzystny wp艂yw na pracownik贸w聽(Intuit Inc, 2015). Aneksy kuchenne i聽pomieszczenia, gdzie mo偶na co艣 zje艣膰 czy te偶 zagra膰 w聽gr臋,聽to dobre miejsce na relaks. Kolejn膮 korzy艣ci膮 z wydzielenia miejsca na odpoczynek jest聽pozytywny wp艂yw na zdrowie i聽kondycj臋 pracownik贸w. Dost臋p do pomieszcze艅 rekreacyjnych聽stanowi potencjaln膮 zach臋t臋 dla pracownika, aby sp臋dzi艂 codziennie kilka minut, ruszaj膮c si臋,聽zamiast tylko siedzie膰 w聽jednym miejscu.

Innym czynnikiem, kt贸ry firmy powinny uwzgl臋dni膰, jest kolorystyka mebli, 艣cian, drzwi itp.聽呕ywe kolory korzystnie wp艂ywaj膮 na pracuj膮cych w聽takich pomieszczeniach ludzi. Na przyk艂ad meble konferencyjne聽w聽kolorze czarnym lub br膮zowym mo偶na po艂膮czy膰 z聽pastelowymi聽pomara艅czowymi 艣cianami lub wyk艂adzin膮. Taki wystr贸j wn臋trz z聽pewno艣ci膮 b臋dzie inspiruj膮cy.聽Zwracaj膮c uwag臋 na tych kilka istotnych czynnik贸w, firmy mog膮 stworzy膰 harmonijne聽i聽sprzyjaj膮ce produktywno艣ci miejsce pracy, gdzie pracownicy chc膮 pracowa膰 i聽pracuj膮 wydajnie.聽Przedsi臋biorstwa mog膮 tak偶e zapyta膰 pracownik贸w o聽ich opini臋 na temat sposobu聽udoskonalenia miejsca pracy i聽zmieni膰 meble, o艣wietlenie czy ozdoby zgodnie z聽ich preferencjami.

Poka偶 wi臋cej artyku艂贸w
Poka偶 wi臋cej artyku艂贸w z  Dom i Wn臋trze

Jeden komentarz

  1. kubio

    9 lutego 2017 w 12:04

    zale偶y od pracodawcy, w wielu korporacjach mo偶na znale藕膰 takie miejsca, w mniejszych nie zawsze ale te偶 ju偶 cz臋艣ciej mo偶na znale藕膰 pomieszczenia socjalne.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Zobacz tak偶e

Jak kupowa膰 meble przez Internet?

Ka偶dy zakup przez Internet niezale偶nie od tego co kupujemy obarczony jest pewnym…