Strona domowa Biznes i Finanse ┼Üwi─ůteczne wydatki Europejczyk├│w ÔÇô wyniki Christmas Barometer 2016 r.

┼Üwi─ůteczne wydatki Europejczyk├│w ÔÇô wyniki Christmas Barometer 2016 r.

1
0
┼Üwi─ůteczne wydatki Europejczyk├│w ÔÇô wyniki Christmas Barometer 2016 r.

Christmas Barometer 2016 to trzecia ods┼éona najwi─Ökszego mi─Ödzynarodowego badania Grupy Ferratum, por├│wnuj─ůcego ┼Ťwi─ůteczne wydatki w 20 krajach Europy i Wsp├│lnoty Narod├│w.┬áW badaniu wzi─Ö┼éo udzia┼é ponad 13 tysi─Öcy gospodarstw domowych. Na co Europejczycy wydaj─ů pieni─ůdze w czasie ┼Üwi─ůt? Jaki jest najpopularniejszy prezent? W kt├│rym kraju wydano najwi─Öcej na organizacj─Ö ┼Üwi─ůt? Czy konsumenci cz─Ö┼Ťciej kupuj─ů przez internet, czy w tradycyjnych sklepach?┬áÔÇô to niekt├│re z pyta┼ä, na kt├│re Barometr Ferratum Bank udziela odpowiedzi.

Europa nadal prze┼╝ywa powolne o┼╝ywienie gospodarcze. W por├│wnaniu z dwiema poprzednimi edycjami Barometru Grupy Ferratum r├│┼╝nice mi─Ödzy poszczeg├│lnymi krajami ulegaj─ů zatarciu. Po┼éowa gospodarstw domowych ma zamiar przeznaczy─ç na tegoroczne ┼Üwi─Öta tyle samo, co w zesz┼éym roku, podczas gdy 6% gospodarstw przewiduje wi─Öksze wydatki.

Najwi─Öksza europejska gospodarka liderem zestawienia

Wed┼éug danych Barometru poziom konsumpcji w Wielkiej Brytanii spada w por├│wnaniu do ubieg┼éego roku. Podczas gdy w 2015 roku Brytyjczycy planowali wydatki ┼Ťwi─ůteczne stanowi─ůce 38,5% przychodu ich gospodarstw domowych, w tym roku liczba ta wynosi zaledwie 23%.

Z kolei Niemcy konsumuj─ů wi─Öcej ni┼╝ jakikolwiek inny kraj Europy. Mieszka┼äcy kraju b─Öd─ůcego najwi─Öksz─ů pot─Ög─ů gospodarcz─ů w Europie s─ů sk┼éonni w tym roku przeznaczy─ç na wydatki ┼Ťwi─ůteczne powy┼╝ej 30% przychodu rodziny. Liczba ta przewy┼╝sza o oko┼éo 10% wydatki przeci─Ötnej rodziny┬áwe wszystkich 20 krajach bior─ůcych udzia┼é w badaniu.

Co zaskakuj─ůce, zaraz za Niemcami plasuj─ů si─Ö ma┼ée pa┼ästwa ba┼étyckie, Litwa i Estonia, podczas gdy najbardziej oszcz─Ödni konsumenci zamieszkuj─ů kraje takie jak Norwegia, Finlandia┬ái Holandia. Te bogate spo┼éecze┼ästwa na tegoroczne wydatki ┼Ťwi─ůteczne przeznacz─ů mniej ni┼╝┬á5% dochodu gospodarstw domowych.

Dla przyk┼éadu w Finlandii ÔÇô kraju, z kt├│rego wywodzi si─Ö Grupa Ferratum ÔÇô gospodarstwa domowe przeznaczaj─ů na ┼Ťwi─ůteczne zakupy oko┼éo 15% dochodu netto, natomiast w s─ůsiedniej Szwecji liczba ta jest znacznie wy┼╝sza i stanowi 20%.

┼Üwi─ůteczny Barometr Ferratum Bank to wyj─ůtkowe narz─Ödzie, kt├│re umo┼╝liwia ocen─Ö zmian, jakie maj─ů miejsce niemal w ca┼éej Europie. Niezwykle cieszy nas fakt, ┼╝e Europejczycy mog─ů pozwoli─ç sobie na organizacj─Ö ┼Üwi─ůt na poziomie przynajmniej tak dobrym, jak w zesz┼éym roku. Oferta Ferratum Bank odpowiada na potrzeby Klient├│w, kt├│rzy ÔÇô chc─ůc pokry─ç ┼Ťwi─ůteczne wydatki ÔÇô szukaj─ů rozwi─ůza┼ä bezpiecznych i profesjonalnych. Udzielamy po┼╝yczek za┬ápo┼Ťrednictwem internetu i gwarantujemy szybko┼Ť─ç dzia┼éania i minimum formalno┼Ťci ÔÇô m├│wi Krzysztof Przybysz, Country Coordinator Ferratum Bank.

Zakupy przez internet coraz popularniejsze

Nawet trzy czwarte ┼Ťwi─ůtecznych zakup├│w jest wci─ů┼╝ dokonywane drog─ů tradycyjnych kana┼é├│w sprzeda┼╝y, jednak udzia┼é zakup├│w internetowych wci─ů┼╝ wzrasta. Wed┼éug danych Barometru wska┼║nik zakup├│w online przeci─Ötnego gospodarstwa domowego w ci─ůgu ostatniego roku wzro┼Ťnie
z 21,6% do 24,5%.

W przypadku zakup├│w internetowych niekwestionowanym liderem jest Wielka Brytania. Powy┼╝ej 40% zakup├│w ┼Ťwi─ůtecznych Brytyjczyk├│w zostanie zrobionych przez internet. Powy┼╝ej europejskiej ┼Ťredniej (24%) znajduj─ů si─Ö r├│wnie┼╝ kraje: Holandia, Szwecja, Francja, Czechy, Polska i Niemcy.

W┼Ťr├│d najcz─Ö┼Ťciej wybieranych prezent├│w gwiazdkowych wymieniane s─ů, podobnie jak w ubieg┼éych latach, zabawki i gry (20%), odzie┼╝ (18%) i elektronik─Ö u┼╝ytkow─ů (12%). Jednak┼╝e┬áw por├│wnaniu do zesz┼éorocznych ┼Üwi─ůt mo┼╝emy zaobserwowa─ç pewne interesuj─ůce r├│┼╝nice mi─Ödzy krajami.

Tegoroczne ┼Üwi─Öta nie zapowiadaj─ů si─Ö dobrze dla wydawc├│w. W por├│wnaniu z rokiem ubieg┼éym ksi─ů┼╝ka spada z pozycji drugiego najpopularniejszego prezentu choinkowego (15,5%) do wyniku zaledwie 6%. Ksi─ů┼╝ki znajduj─ů si─Ö w grupie pi─Öciu najpopularniejszych prezent├│w jedynie w Polsce (10%) i Czechach (8%).

Zgodnie ze ┼Üwi─ůtecznym Barometrem 2016 odzie┼╝ jest ┬ánajcz─Östszym wyborem Bu┼égar├│w, Hiszpan├│w┬ái Kanadyjczyk├│w. Zabawki i gry s─ů najpopularniejsze we Francji (31%), Australii (26%) i Polsce (23%). Zaskakuje┬ápozycja alkoholu w zestawieniu ÔÇô zdaje si─Ö, ┼╝e jest on wybierany jedynie w Kanadzie,┬áz wynikiem 4% udzia┼éu w ┼Ťwi─ůtecznych zakupach Kanadyjczyk├│w.

Pokaż więcej artykułów
Poka┼╝ wi─Öcej artyku┼é├│w z  Biznes i Finanse

Jeden komentarz

  1. lulek

    28 marca 2017 w 09:50

    w ka┼╝de ┼Ťwi─Öta ka┼╝dy wydaje wi─Öcej ­čśë

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw├│j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt├│rych wype┼énienie jest wymagane, s─ů oznaczone symbolem *

Zobacz tak┼╝e

Przedsi─Öbiorcy ch─Ötnie korzystaj─ů z oferty darmowych terminali

Czy mo┼╝na otrzyma─ç terminal za 0 z┼é? I czy mo┼╝liwe jest posiadani…