Targi branżowe – co warto drukować?

Targi branżowe to jedne z najistotniejszych wydarzeń w kalendarzu większości firm. Nic w tym dziwnego, bo są one żyznym gruntem do kiełkowania owocnych kontaktów – tak z klientami, jak i z innymi firmami. Jak przygotować się na targi, by wyciągnąć z nich jak najwięcej korzyści?

Daj się zobaczyć!

Wybierając się na targi branżowe, pamiętaj, że główną walutą jest tam widoczność. Warto więc przygotować solidny oręż w postaci dobrze przemyślanych wydruków. Zanim jednak zaczniesz opowiadać o tym, co możesz dać klientom – musisz skierować na siebie ich wzrok. Tę sytuację można porównać do pierwszej randki – gdy przyciąga się wyglądem, ale zatrzymuje charakterem. Na targach liczy się więc zarówno to, JAK się zaprezentujesz i to, CO zaprezentujesz – nie należy pomijać żadnego z tych elementów. W tym artykule skupimy się na materiałach drukowanych, które ułatwią pokazanie tego, co najlepsze w Twojej ofercie. O treści i osobowość firmy, prawdopodobnie sam najlepiej opowiesz, podczas licznych spotkań na targach.

Stojaki reklamowe – mistrzowie targów

To targowe klasyki, które możesz wypełnić kreatywną treścią. Ich zaletą jest duża powierzchnia reklamowa oraz możliwość druku z fotograficzną jakością. Każda firma powinna zainwestować w co najmniej 1 roll-up. Jego zaletą jest nie tylko łatwy transport, ale także uniwersalność. Roll-upy sprawdzą się zarówno na targach i eventach branżowych, jak i na różnych szkoleniach lub jako dekoracja w siedzibie firmy. Są lekkie, efektowne – i zawsze na miejscu.

Standy reklamowe – idź za trendami

Poza roll-upami bardzo przydają się także standy reklamowe. Tutaj można wybrać albo droższą i cięższą wersję, czyli stojaki z metalu i tworzyw, albo nowsze rozwiązanie – czyli standy tekturowe. Tekturowe stoiska prezentacyjne to nowy, groźny konkurent tradycyjnych konstrukcji targowych. Wyróżnia go lekkość i prosty montaż (złożenie i rozłożenie zajmuje nawet kilka sekund). Jednak to nie wszystko – standy reklamowe występują w bardzo różnorodnych formach i formatach, a każdy z nich jest nawet o 85% tańszy od masywnych, ciężkich konstrukcji stoisk targowych. Tekturowe standy można zadrukować na niemal całej ich powierzchni i ustawić w dowolnym miejscu. Większość modeli można także uzupełnić o stabilizującą podstawę i specjalny uchwyt na ulotki.

Idealne stoisko targowe – czyli mniej znaczy więcej

Idealne stoisko targowe powinno być efektowne, dopasowane do branży, a do tego nierujnujące budżetu firmy. Jeśli chcesz dobrze się zaprezentować, nie wydając fortuny – wystarczy mądrze wybrać materiały. Zamiast inwestować w drogi, opasły katalog, którego i tak nikt nie przejrzy – możesz wybrać tanią ulotkę reklamową, którą wypełnisz esencjonalną treścią. Chodzi o to, by intrygować i zachęcać do kontaktu, a nie przytłaczać ogromem informacji. Pamiętaj, że broszury reklamowe powinny być tylko punktem zaczepienia i zachętą do kontaktu, a nie kompendium wiedzy o Twojej firmie.

Nowoczesne wyposażenie stoisk targowych

Do przygotowania Twojego stoiska możesz oczywiście wybrać drogie płyty, kasetony i stelaże. Jednak czy na pewno warto ponosić te koszty, jeśli użyjesz ich pewnie tylko raz (lub kilka razy)? Zamiast tego można wybrać tekturowe ścianki reklamowe, uzupełnić je stojakami prezentacyjnymi, totemami i ekspozytorami. Każdy z nich można uzupełnić dowolnymi kolorami i treścią – zyskując dopasowany, a przy tym kreatywny i ekonomiczny komplet. Tekturowe standy stanowią poważną konkurencję dla ciężkich i drogich konstrukcji tradycyjnych – zdecydowanie warto je wypróbować na kolejnych targach.

Wypełnij stoisko targowe swoją pasją

Na targach branżowych nie są najważniejsze same broszury i elementy dekoracyjne stoiska. Owszem, mogą one skierować reflektory na Ciebie – ale to właśnie wtedy rozpoczyna się prawdziwa sztuka. Tak w biznesie, jak i na co dzień najważniejsi są ludzie – ich pozytywna energia, otwartość i szczera wiara w wartości firmy. Zarażaj pasją, bądź szczery i dziel się wiedzą oraz umiejętnościami – a ludzie na pewno to zauważą i docenią.