transmisje sprzedazowe

Czym są transmisje sprzedażowe?

Transmisje sprzedażowe stały się nowym zjawiskiem w marketingu, które bardzo szybko zyskało grono zwolenników. Podczas transmisji online sklepy sprzedają produkty na łamach social mediów.  Dużą popularnością cieszą się live’y z ubraniami i akcesoriami, zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. 

Na czym polegają transmisje sprzedażowe?

Transmisje sprzedażowe prowadzone są na żywo na kanałach mediów społecznościowych. W ich trakcie prezenter pokazuje przed kamerą produkty. Dzięki temu oglądający może zobaczyć produkt z każdej strony i podjąć decyzje o zakupie. Kupno odbywa się poprzez pozostawienie komentarza pod filmikiem live lub w wiadomości prywatnej wysłanej do sprzedającego. Trend wyszedł z branży fashion – w przeważającej mierze skupiając się na sprzedaży ubrań, dodatków i akcesoriów dedykowanych kobietom. 

Transmisje sprzedażowe przypominają sprzedaż prowadzoną w telewizji, na kanałach zakupowych. Jednak prowadzenie sprzedaży na żywo, pozwala dokładniej obejrzeć produkt i dopytać o niego w trakcie transmisji lub bezpośrednio po niej. Kupujący mają wrażenie, że obcują z kupującym. 

Co przemawia ze fenomenem transmisji sprzedażowych?

W transmisjach sprzedażowych biorą udział osoby z różnych miast, miasteczek. Często dzięki takim transmisjom, mogą obejrzeć i zakupić przedmioty, które w danym miejscu są niedostępne. Transmisje sprzedażowe pozwalają klientkom i klientom zaoszczędzić czas. Nie muszą chodzić po sklepach, tylko w danej chwili, nawet leżąc w łóżku, mogą oglądać relację live i podejmować decyzję o zakupie. Live’y sprzedażowe są intuicyjne w obsłudze, dzięki czemu nie wymagają dużej znajomości obsługi platform zakupowych. Oglądanie sprzedaży na żywo pozwala dokonać zakupu w zaciszu domowym i zamówić w najprostszy sposób, czyli poprzez zostawienie komentarza. 

Co więcej, transmisje sprzedażowe opłacają się także sprzedawcom, którzy mogą zobaczyć ile aktualnie osób ich ogląda i jej zainteresowanych ich towarem. Dodatkowo podczas transmisji live, kupno odbywa się spontanicznie. Klientki widząc określoną ilość danego modelu mogą natychmiast podjąć decyzję o zakupie.