reduktory

Przekładnia silnika elektrycznego w motoreduktorach

Motoreduktorami zastąpić możemy zwykłe układy napędowe w maszynach. Jest to świetny sposób nie tylko na zaoszczędzenie energii, ale również miejsca dla poszczególnych części całego układu. Wiedza na temat jak działa przekładnia silnika elektrycznego jest bardzo przydatna zarówno dla początkujących jak i bardziej zaawansowanych techników – mechaników. Gdzie najlepiej sprawdza się przekładnia silnika elektrycznego oprócz reduktorów? Co jest jej najsilniejszą stroną, a jakie cechy niekoniecznie działają pozytywnie? Sprawdźmy to na podstawie analizy!

Przekładnia silnika elektrycznego – stała część reduktora

Każdy motoreduktor tworzą właśnie napęd elektryczny oraz przekładnia silnika elektrycznego. Do całego układu doliczamy jeszcze zespół zabezpieczeń, które powstrzymują oleje i substancje odpowiedzialne za konserwacje przed wyciekaniem z wewnątrz. Dobór odpowiedniego smaru pozwala tutaj zachować bezobsługowy system działania oraz oczywiście – podstawowe zasady bezpieczeństwa. Operatywna przekładnia silnika elektrycznego pozwala na osiąganie małej prędkości w dużych momentach obrotowych, czyli zupełnie odwrotnie do tego jak się ma rzecz w tradycyjnych silnikach, gdzie nie pracują motoreduktory – jak możemy się dowiedzieć ze sklepu silniki24.com. Silnik elektryczny w jednym zespole z przekładnią zaczyna pracować ze zmniejszoną prędkością silnika, zwiększając swoje momenty obrotowe. Takie rozwiązanie jest idealne dla szerokiej gałęzi przemysłu. Zmniejszona prędkość obrotowa przy małych momentach przyczynia się do oszczędności materiałowej, przestrzeni roboczej, a także kosztów zużywania prądu, opału oraz wody.

Przekładnia silnika elektrycznego – zysk na energii

Motoreduktory, których praca wsparta jest rozwiązaniem technicznym typu przekładnia silnika elektrycznego, zajmują zdecydowanie mniej miejsca we wszelkich układach, dzięki specjalnie dostosowanej budowie. Tutaj nie mamy do czynienia z tak szeroko zakrojonymi częściami składowymi – w postaci silników, licznych przekładni innego rodzaju oraz sprzęgieł. Zainstalowana w tym przypadku przekładnia silnika elektrycznego obok innych części napędowych i reduktorów trafia pod jedną obudowę, tworząc jedyną w swoim rodzaju zwartą konstrukcję segmentową. Dla odmiany, w niektórych modelach reduktorów można jeszcze znaleźć sprzęgła jednokierunkowe, przez wielu mechaników uznawane w tej chwili za archaizm, ale chętnie stosowane przez amatorów i wielbicieli starych urządzeń technicznych. Nie można także zapomnieć o hamulcach. Jak podaje serwis silniki24.com – motoreduktory, gdzie przekładnia silnika elektrycznego gra kluczową rolę w działaniu, chętnie kompletowane są w większe zespoły, gdzie łączy się ze sobą segmenty, najczęściej w pary. Możliwość rozbudowanego montażu motoreduktorów, gdzie przekładnia silnika elektrycznego właściwie nie ma określonego swojego stałego miejsca, ułatwia pracę wielu mechanikom, zwłaszcza tym, którzy wysłużonym sprzętom czy pojazdom chcą nadać drugie życie.