digital signage

3 Powody dla których Digital Signage jest przyszłościowe

<lead>Wielu przedsiębiorców coraz chętniej korzysta z rozwiązań Digital Signage lub rozważa ich wprowadzenie do swojego biznesu. Ci, którzy zwlekają z podjęciem decyzji, powinni koniecznie dowiedzieć się, dlaczego owa technologia jest tak bardzo przyszłościowa oraz może pomóc w ich firmie.</lead>

Jak działa Digital Signage?

Zapewne każdy widział ekrany, które wyświetlają treści – na przykład reklamy, informacje, rozrywkę czy inne. Można je zobaczyć m.in. w centrach handlowych, sklepach, biurach, urzędach, przychodniach, szkołach albo nawet i na lotniskach. Nie każdy jednak wie, że są one elementem większego systemu, w skład którego wchodzi odpowiedni sprzęt i oprogramowanie.

Wszystkie te elementy tworzą razem system Digital Signage. Montaż i wdrożenie oferuje wiele firm z tej branży, jak choćby firma Easyscreen. To dzięki nim informacje docierają do odbiorców w postaci multimedialnego przekazu prezentowanego na cyfrowych wyświetlaczach. Dlaczego Digital Signage jest tak użyteczny?

Po pierwsze: przyciąga uwagę odbiorcy

Skuteczne przyciąganie uwagi jest kluczem do udanego biznesu a co za tym idzie – zysków. Digital Signage radzi sobie z tym zadaniem doskonale. Treści prezentowane na ekranach (często tworzących videowall czyli ściany wideo) zawracają uwagę odbiorcy-klienta i zapadają w jego pamięci. Co więcej, wiele informacji jest przekazywanych w postaci interaktywnych tablic czy ekranów dotykowych (infokioski, totemy), dzięki czemu jeszcze bardziej zwracają uwagę.

Nie bez znaczenia jest także rodzaj emitowanych treści. Są one barwne, ruchome i wyraźne, przez co oddziałują na zmysły i zapadają w pamięci. Tego typu treści dużo lepiej oddziałują na odbiorcę niż nieruchomy, papierowy obraz. Reklama przekazywana przez Digital Signage podnosi, więc status promującej się firmy czy produktu. Klienci kojarzą je bowiem z profesjonalizmem i nowoczesnością, które zwiększają zauważalność marki.

Pod drugie: treść dopasowana do grupy docelowej

Telewizja, radio i Internet, kierują treści do każdego kto tylko włączy odbiornik czy uruchomi portal internetowy. Natomiast dzięki Digital Signage, emitowane informacje możemy spersonalizować i skierować do konkretnej grupy odbiorców.

Plusem takiego rozwiązania jest to, że prezentowaną na ekranach treść możemy zmieniać w dowolnej chwili. Całością zarządza się z programu internetowego, dzięki czemu dopasowywanie kontentu do swoich potrzeb staje się niesamowicie łatwe. Można zmienić treść na jednym lub wielu ekranach w tym samym, nawet jeśli ekran znajduje się w innej lokalizacji niż Ty jesteś. A jak to działa w praktyce?

  • Klienci sklepu, odwiedzający go po południu, mogą zobaczyć reklamę zachęcającą do zakupu obiadu lub kolacji na wynos w promocyjnej cenie. Ci zaś, którzy znajdują się w tym samym sklepie rano, zobaczą informację o promocji na kawę lub śniadanie.

  • Klienci sklepu sportowego, którzy odwiedzą go gdy pada deszcz, mogą zobaczyć reklamę peleryn czy kurtek przeciwdeszczowych. Ci zaś, którzy przebywają w sklepie gdy świeci słońce, zobaczą reklamę czapek z daszkiem czy okularów przeciwsłonecznych.

  • Osoby, które korzystają z lotnisk i dworców, zobaczą natomiast aktualne plany lotów, odjazdów czy opóźnień.

Treści przekazywane przez systemy Digital Signage są więc użyteczne nie tylko jako źródło reklamy, ale także jako narzędzie do przekazywania ważnych informacji.

Po trzecie: taniej, czyściej, szybciej

Firmy takie jak Easyscreen, oferujące montaż systemów Digital Signage, stają się coraz popularniejsze. Rośnie też zapotrzebowanie na ich usługi, ponieważ przynoszą one znaczne oszczędności. Ich wdrożenie obniża koszty tradycyjnych kampanii reklamowanych. Nie ma bowiem konieczności drukowania ulotek, które ostatecznie stają się zbędnym odpadem.

Digital Signage pozwala także „od ręki” modyfikować treści i emitować je w dowolnych miejscach, w których znajdują się odbiorniki danej sieci. To także redukuje koszty a dodatkowo oszczędza czas. Cały proces przygotowania papierowej reklamy (lub informacji) trwa bowiem dłużej niż zmiana wyświetlanej treści.