Niemal 70 koncepcji rozmaitych przedsięwzięć biznesowych wpłynęło na konkurs pod hasłem „Rozwiń Skrzydła”, zorganizowany przez spółkę TEDI, właściciela marki „Vodka Szelment”. Teraz kapituła konkursu stanie przed wyborem kilku najciekawszych spośród nich, które zostaną zakwalifikowane do ścisłego finału.
Etap przyjmowania zgłoszeń do konkursu został zamknięty wraz z końcem stycznia. Od połowy listopada, kiedy wystartowało to przedsięwzięcie, zgłosiła się ponad setka śmiałków, którzy postanowili podzielić się swoją wizją na biznes. Niestety, część z nadesłanych aplikacji posiadało błędy lub braki formalne, które dyskwalifikowały w dalszym postępowaniu i nie mogły być brane pod uwagę.
Jak informuje Łukasz Stoliński, brand manager „Vodka Szelment”, wśród propozycji na biznes dominowały pomysły typowych firm internetowych – e-commerce oraz e-usług, ale nie brakowało również pomysłów na firmy produkcyjne czy usługowe. – Skala tych projektowanych przedsięwzięć była przy tym różna – od typowych biznesów lokalnych, po projekty noszące w sobie znamiona globalnych – dodaje.
Teraz czas na obrady kapituły, która dokładnie zapozna się z każdym z nadesłanych zgłoszeń, a następnie spróbuje wskazać te kwalifikujące się do udziału finale. – Pamiętajmy jednak, że pomysł musi być oceniony jako opłacalny, naprawdę możliwy do zrealizowania i oczywiście innowacyjny. Dlatego sami jesteśmy ciekawi, czy wśród nadesłanych zgłoszeń znajdzie się koncepcja, która będzie warta miliona złotych przeznaczonych na inwestycję – podkreśla Łukasz Stoliński ze spółki TEDI.
Finał będzie polegał na przygotowaniu szczegółowych biznes planów uwzględniających wszystkie niuanse związane z projektowanym biznesem, a następnie prezentacja tych założeń podczas indywidualnych spotkania z członkami kapituły, które będą trwały do końca kwietnia.
Zwycięzca pierwszej edycji konkursu „Rozwiń Skrzydła”, którego powinniśmy poznać na początku maja, może liczyć na realizację swojego biznesu w formie powołanej do tego celu spółki. Najważniejsze jednak, że stworzona w ten sposób firma zostanie dokapitalizowana w kwocie nawet miliona złotych na realizację planowanego przedsięwzięcia. Oprócz kapitału na rozwój, organizator zapewnia pełne wsparcie na każdym etapie wdrażanego pomysłu – od doradztwa biznesowego i mentoringu, poprzez pomoc prawną, księgową czy marketingową.
Pomysłodawcą i organizatorem programu jest spółka TEDI, właściciel marki „Vodka Szelment”, która będzie wspólnikiem zwycięzcy. Patronem medialnym są: wp.pl oraz money.pl
pierwszy raz słyszę o takim konkursie, z ciekawością będę śledziła te wydarzenie 😀