Jak wybrać nazwę domeny dla sklepu internetowego?

Jak wybrać nazwę domeny dla sklepu internetowego?

Domena musi być spójna z logo i specyfiką działalności. Czym krótsza nazwa, tym lepiej. Przy zakładaniu sklepu internetowego warto zadbać o oryginalną nazwę wpadającą w ucho. Domena pod SEO powinna być oryginalna, aby wyróżniać się wśród konkurencji. Nie warto też rozdzielać adresu myślnikiem.

Domena jest niezbędnym elementem przy zakładaniu strony WWW. Dzięki niej można odnaleźć witrynę w sieci. Gdy jeden użytkownik wykupił dany adres, nikt nie może się tam zarejestrować.

Jaka powinna być nazwa domeny?

Domena powinna wpasować się w logo oraz specyfikę firmy. Użytkownik wchodzący na określoną stronę powinien intuicyjnie rozumieć z czym się ona wiąże. Chociaż adres może się składać z polskich znaków, to nie jest to dobrze widziana sytuacja. Internauci są przyzwyczajeni do klasycznych domen. Ponadto zagraniczni użytkownicy będą mieli problem z dostaniem się na taką witrynę. Domeny z polskimi znakami warto dokupić w formie uzupełnienia już istniejącej witryny. W sieci jest wiele końcówek, jednak największą wartość w Polsce ma lokalne rozszerzenia .pl. Domena powinna też być łatwa w wymowie, aby łatwo było ją zapisać i zapamiętać.

Domena pod sklep internetowy – na co zwrócić uwagę?

Najlepszym adresem dla sklepu internetowego jest jego oryginalna nazwa. Znacznie łatwiej jest znaleźć daną działalność w sieci. jeśli składa się z jednego, łatwo wpadającego w ucho słowa. Jeśli sklep jest częścią większej strony internetowej, to warto założyć też subdomenę, do której doda się słowo „sklep”. Prostota znacznie zwiększa liczbę wyświetleń. Jednowyrazowy adres świadczy o tym, że strona jest długo na rynku i ma duże doświadczenie w sprzedaży.

Jaką wybrać domenę pod SEO?

Tworząc nową stronę WWW, należy najpierw sprawdzić słowa kluczowe, po których internauci szukają produktów z danego sklepu. Dzięki temu można poznać sposób myślenia potencjalnych kupców. Można je znaleźć, wpisując daną frazę w wyszukiwarkę i obserwując wyniki pod listą wyświetlonych pozycji. Niektórzy twierdzą, że zawarcie słowa kluczowego w nazwie domeny zwiększa pozycjonowanie strony, co przekłada się na większą liczbę użytkowników. Nowe wytyczne Google sugerują jednak, że z biegiem czasu będzie to miało coraz mniejsze znaczenie. Warto też odróżnić się od konkurencji, ponieważ zakładając sklep internetowy o podobnej nazwie co firmy o długoletnim stażu, ma się z góry gorszą pozycję w wyszukiwaniu.


materiał zewnętrzny