Strona domowa Aktualności Lejek sprzedażowy – czym jest i jak go zbudować?

Lejek sprzedażowy – czym jest i jak go zbudować?

0
0
klienci

Lejek sprzedażowy to bardzo ważne zagadnienie, nad którym powinny się pochylić wszystkie osoby sprzedające swoje towary i usługi w sieci. Czym jest? Jak się go buduje? Wyjaśniamy!

Czym jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy jest niczym innym niż składającym się z kilku etapów procesem prowadzącym do sprzedaży. Wyróżnia go fakt, iż każdy kolejny etap powoduje spadek liczby potencjalnych klientów. Lejek sprzedaży jest niezwykle ważnym elementem budowania strategii sprzedaży. Stosowany jest w przypadku rozmaitych branż. Warto się nim zainteresować nawet wtedy, gdy skala prowadzonej przez nas działalności jest jeszcze niewielka. Więcej informacji na temat lejka sprzedażowego znajduje się w serwisie marketingprogress.

Jak zbudować lejek sprzedażowy?

Jak zbudować skuteczny lejek sprzedażowy? Przede wszystkim musimy zdawać sobie sprawę z tego, jakie etapy są jego składowymi:

  • poziom subskrybenta – na samym początku dochodzi do subskrybowania treści okresowo publikowanych przez nadawcę (są to materiały tworzone w ramach działań content marketingowych); owe treści może charakteryzować niski potencjał zakupowy w kontekście oferty naszego sklepu internetowego,
  • poziom Leadu – związany jest z pozostawieniem przez subskrybentów danych kontaktowych, na które sklep będzie mógł przesyłać swoją ofertę; warto jednak pamiętać, że na tym etapie nie są jeszcze podejmowane decyzje, które mogłyby przełożyć się na ewentualną sprzedaż towarów i usług,
  • poziom MQL (Marketing Qualified Lead) – na tym etapie “w obiegu” pozostają osoby, które są już w pewnym stopniu przekonane do skorzystania z naszej oferty, jednak nie podjęły jeszcze ostatecznej decyzji związanej z dokonaniem zakupu,
  • poziom SQL (Sales Qualified Lead) – jest to ostatni etap tworzenia lejka sprzedażowego; docierają do niego osoby, które są już gotowe by dokonać zakupu; tutaj zadaniem sprzedającego powinno być złożenie oferty klientowi – w zasadzie ta czynność kończy etap pozyskiwania klienta online i rozpoczyna etap transakcji handlowej.

Tak zbudowany lejek sprzedażowy pozwoli na szybkie i sprawne pozyskanie klientów i w efekcie – uzyskiwanie satysfakcjonujących wyników sprzedaży.

Pokaż więcej artykułów
Pokaż więcej artykułów z  Aktualności

Dodaj komentarz

Zobacz także

Clipboardy z nadrukiem – zastosowanie i zakup

Są bardzo praktyczne, ponieważ pomagają w przenoszeniu i podpisywaniu dokumentów – clipboa…