Szukasz agencji, która zagwarantuje Ci kompleksową obsługę marketingową? Zastanawiasz się, od czego zaczyna się i jak przebiega taka współpraca? Stworzenie wzorcowego opisu bez konkretnego przykładu to zadanie niemożliwe do wykonania. Dlatego w tym artykule odwołamy się do ściśle określonego podmiotu i sprawdzimy, jaki model współpracy oferuje klientom. Zapraszamy zatem za kulisy agencji marketingu internetowego Marafiki.
Cztery ogólne etapy współpracy
Współpracę z Agencją Marafiki można podzielić na cztery ogólne etapy:
-
Wymiana i analiza kluczowych informacji (kontakt, audyt).
-
Określenie formy i warunków współpracy (oferta, umowa).
-
Przygotowanie do działań (plan, harmonogram).
-
Działanie właściwe (praca, raporty, ewaluacja).
Na czym dokładnie polegają?
Wymiana i analiza kluczowych informacji
Pierwszy etap rozpoczyna się od nawiązania kontaktu – klient może zrobić to w wygodny sposób (telefonicznie, mailowo, przy pomocy wideokonferencji). W trakcie rozmowy agencja zbiera informacje o:
-
firmie klienta i jej otoczeniu,
-
prowadzonych działaniach,
-
grupie docelowej,
-
jej potrzebach i motywach,
-
kluczowych celach klienta,
-
jego oczekiwaniach wobec agencji,
-
jego rozumieniu sukcesu projektu,
-
budżecie.
Następnie dokonuje ich analizy.
Określenie formy i warunków współpracy
Znając wartości i pozycję firmy na rynku, grupę docelową (w tym jej motywy oraz potrzeby), odbiorców komunikatu reklamowego, to, na czym najbardziej zależy klientowi (np. sprzedaż, budowa relacji lub edukacja) i jego możliwości finansowe, agencja przygotowuje dla niego ofertę. Zawiera ona pomysły, rozwiązania dostosowane do jego sytuacji. Po jej akceptacji następuje podpisanie umowy, której zasady są proste, przejrzyste i korzystne dla obu stron.
Przygotowanie do działań
Następny etap polega na ustaleniu harmonogramu działań – precyzyjnie określonych zadań oraz ram czasowych. Dzięki temu klient wie, jakie działania będą wykonywane w określonym czasie oraz w wybranych kanałach. Ma też świadomość, w jaki sposób oraz przy pomocy jakich narzędzi będą mierzone rezultaty wdrażanych rozwiązań.
Działanie właściwe
Po dokonaniu niezbędnych ustaleń agencja rozpoczyna pracę nad realizacją uzgodnionych i osiągalnych celów, angażując w nią specjalistów w danej dziedzinie. Pozostaje też w stałym kontakcie z klientem, przekazując mu informacje o wskaźnikach i szczegółach tak często i w takiej formie, o jakich wspólnie zadecydowano. Dzięki temu, że efekty działań są mierzone systematycznie i cyklicznie podsumowywane, klient dokładnie wie, co się dzieje. Natomiast agencja może wdrażać ulepszania i modyfikacje od razu, gdy tylko pojawi się taka potrzeba.
Podsumowanie
Żeby wszystkie elementy współpracy mogły zostać zrealizowane zgodnie z warunkami i na najwyższym poziomie, niezbędne są wzajemne zaufanie i budowanie partnerskiej relacji. To dzięki tym składnikom zwiększa się efektywność prowadzonych działań oraz skuteczność rozwiązań dostosowanych do celów (biznesowych, komunikacyjnych) i budżetu.
Leave a Reply